Haven

Haven
En lille have på 200 m2

torsdag den 10. marts 2011

Lisbeths Havenoter

På denne kolde og mørke dag med slud og blæst kom postbudet med en gave til mig:



For nogle dage siden, så jeg en kommetar af Lisbeth fra Countryliv inde på Claus' blog (behøver jeg skrive "Dalby"?). Jeg gik ind på Lisbeths blog for at give hende et fif og ramte lige ind i en give-away lodtrækning, hun havde kørende, hvor hun trak lod mellem kommentatorerne om en havenotesbog lavet med hendes egne billeder. Og tænk sig. JEG VANDT!

Jeg har i forvejen Claus' skønne "Et haveår", hvor jeg noterer, hvilke løg jeg har lagt hvor, hvornår den første frost kom osv. Nu har jeg så også en lille dejlig notesbog, som jeg har tænkt mig at brug til idéer og planer. Jeg har rå mængder af idéer og planer, så måske jeg skal spørge Lisbeth, om jeg kan få den trykt i industielle mængder :-) Spøg til side. Det er dejligt at have en handy lille bog at kunne notere i.



Tænk sig - der lå også en nuttet blyant lavet af .....??..... træ med små knopper. Se bare:


Lisbeth har også små fif med i notesbogen, som er kreativt fundet på. Tusind tak Lisbeth!

16 kommentarer:

  1. Velbekomme Nette det er dejligt at du er glad for den - he, he det med blyanten var et hit da mine børn var små de elskede at lave blyanter og jeg vil vædde på at den sætter rod hvis du sætter den i vand:0)

    SvarSlet
  2. Hvor skønt med sådan en dejlig bog ;)
    Det fif med at lave blyanter - kunne jeg da godt tænke mig at lære ;)
    Mange hilsener Karina

    SvarSlet
  3. .....lucky you. Den ser flot ud med alle Lisbeths smukke billeder...og ikke en helt dum ide med en lille handy en til at tage med - Lisbeth er genial :0)

    Dorthe

    SvarSlet
  4. Så heldig du var:) Kjekt å vinne! Jeg kunne også tenkt meg en slik notisbok. Det er jo så praktisk! Det er lurt å notere, for man glemmer jo så lett:) kjempestilig blyant, en sånn har jeg aldri sett før! Ha en flott kveld! Cathrine

    SvarSlet
  5. Hei igjen:) Takk for hilsen:) Nå har jeg sjekket linkene både hjemmefra og minn mann har sjekket fra jobben, og ingen av oss har problemer. Jeg vet ikke hva det kan være. Du får få linkene her i stedet:) http://www.howtogrow.co.uk/cottage-garden.html og http://www.countryfarm-lifestyles.com/cottage-garden.html. Jeg håper du finner sidene nå. Tusen takk for at du gav beskjed, det er kun da man kan endre på ting! Jeg skal nok undersøke saken nærmere:) Cathrine

    SvarSlet
  6. Vilken fin present du vann!Grattis till den :-)
    Jag funderar på att göra en almanacka med bilder från min trädgård nästa år!
    Hälsningar från mig!

    SvarSlet
  7. Din bog ser bare rigtig fin ud, tillykke med den, - og lidt misundelig har man jo lov til at være!! ;o)))

    SvarSlet
  8. Kære Nette,

    Du har helt ret med hensyn til saven, men efter at have været i kontakt med en del håndværkere lærer man at have sådan en laid back attitude :)
    Underligt, for jeg er normalt en MEGET utålmodig person.

    SvarSlet
  9. Tillykke med bogen og den plantebare blyant, så flot!!!

    Jeg så et sortmalet lille vægdrivhus, for et par dage siden. Det var sat op ad et sortmalet stakit. Jeg tænkte straks på dig og din smukke have. Det ville lige passe ind hos dig :) Du kunne få en masse ting igang i sådan et lille drivhus, og du kunne se planterne, før de kom i bedet.

    SvarSlet
  10. Hvoooor mon du så det Flora? Hit med en net-adresse :-) Tak for tankerne.

    Ikke fordi jeg er særlig så-enthusiastisk disse dage. Mine klokkeranker rører SLET ikke på sig. SLET IKKE. For katten da også. Claus gav jo "lov" til at kradse lidt i jorden, hvilket jeg gjorde forsigtigt. Frøene ligger bare der og glor på mig. Dertil kommer at jeg har jokket frem og tilbage i min lille have, således at græsstierne er blevet til farlige mudder glidebaner, hvor jeg er ved at slå baglæns flikflak hele tiden. Jeg er vist ved at være ude i, at jeg ville egne mig til at have en Preben, som ordnede tingene. Lige i dagaften er min have billigt til salg!

    SvarSlet
  11. Hei Nette:) Det var da synd at ikke frøene dine har spirt ennå, men de kan jo fortsatt komme! Mine brukte litt over 14 dager, mener jeg å huske. Og det føltes som en evighet! Har du sådd dine frø vertikalt? Jeg har lest flere steder at frøene må såes denne vei for at de skal spire. Jeg vet jo ikke om det er tilfelle, men mine ble sådd vertikalt og det har gått fint. Nå skal jeg straks så mine andre klokkeranker og krysser fingrene for at det også skal gå bra. Jeg gleder meg vilt til å se de hvite! Jeg skal samtidig krysse fingrene for dine frø:) Håper det viser seg noen små spirer snart! Ha en flott dag:) Cathrine

    SvarSlet
  12. Hej Cathrine

    Dette er jo ved at blive en tråd om alt muligt og ikke kun Havenoter. Men for at svare dig, kan jeg berette, at frøene er sået "på højkant", men det er så kun 10 dage siden. Jeg er lettet over at læse, at dine tog over 14 dage. Mærkeligt. For på Claus' blog lader det til, at de spirer på livet lyst, og de blev tilsyneladende sået i første weekend i marts lige som mine. Hvis ikke der er liv næste søndag, må jeg ud og forsøge mig med nye frø.

    SvarSlet
  13. Kære Nette

    Jeg så ikke drivhuset på nettet, men irl. Havde desværre ikke kamera med, men prøv at søg på nettet.

    Ang. klokkeranke, så var nogen af mine godt 3 uger om det, så tag det helt roligt. - Men hvis det går helt galt, så har jeg rigeligt, og vil sende lidt planter til dig.

    SvarSlet
  14. Hej Nette

    Tillykke med den fine notesbog og blyant til at skrive med. STORT tillykke til dig med den - som du kommer til at skrive meget i er jeg sikker på

    Det er bare så skønt at have en bog at skrive alle ens notater i og denne er da bare det bedste fordi den er lavet af en haveblogger til en anden og hun har brugt billederne fra sin egen have.

    SvarSlet
  15. Kære Annette

    Ja, det er specielt, når man ved, at Lisbeth har lagt så meget arbejde i det.

    SvarSlet

Du er altid velkommen til at lægge en kommentar!