Haven

Haven
En lille have på 200 m2

søndag den 23. januar 2011

Jo, det er ganske vist

Igen i dag var jeg ude og lette lidt på bladene. Og den er god nok. Noget er på vej. Billedet fra indlægget i går var blå perlehyacinter. I dag så jeg, at de hvide krokus, som jeg lagde i efteråret nu også er på vej under bladene. Er det ikke herligt?!

De grønne blade tilhører geranium sanguineum Album, som jeg har sat en del af omkring den lille dam.
Det kan man da kalde vintergrøn.
Det visne løv tilhører en hvid violfrøstjerne, som også blev sat i efteråret.

Uden for står temperaturen på 0 grader. Inden for i tehuset er den helt oppe på ca. 5 grader.








Det er nu ikke noget lidt olielamper og en Zibro ovn ikke kan lave om på.




Der er en årsag til, at det hedder "tehus".  Min søn har nu døbt huset Kagehuset. Nok fordi det er sådan jeg lokker ham ned i haven.



Det eneste jeg nåede at få ind, da vinteren pludseligt kom var en rosemarin og en rozanne baby.


Forresten er der blomster på hornviolerne, som jeg satte oven i en krukke med en klematis. Jeg købte dem i efteråret og fik dem aldrig plantet rigtigt ud. De står stadigt i plastikpotterne.

3 kommentarer:

  1. Kære Nette.

    Det er en rigtig sød lille have du har. Den vil jeg gerne følge, og har nu tilføjet mig som følger af din blog.

    Ha' fortsat en dejlig aften

    SvarSlet
  2. Hej Nette. Tak for dit besøg hos mig, så måtte jeg jo også lige se hvad du var for én... ;o) Sikke dog et dejligt tehus og en skøn have, så jeg vil følge i Madam Bæks fodspor og føje dig på min læse-liste.
    Fortsat god dag fra fru friis

    SvarSlet
  3. Hej Nette skøn lille have du har der, min egen er pt også kun 200 kvm. men det er jo utroligt hvad man kan få ud af sådan en lille paradisisk plet.
    Henrik

    SvarSlet

Du er altid velkommen til at lægge en kommentar!