Haven

Haven
En lille have på 200 m2

fredag den 27. maj 2011

En HELT vidunderlig pinselilje

Narcisserne er sikkert helt væk i de fleste haver. Også hos mig. Næsten. Men denne helt vidunderlige skønne narcissus blomstrer først nu. Jeg lagde løgne forrige år og må med skam melde, at jeg blot halshuggede dem sidste år, da jeg troede, det var nogle nittere på grund af knoppernes udseende. De ser nemlig helt visne ud!  :( I år fik jeg ikke gjort det. HELDIGVIS. De er smukke. Ligner en kamelia eller gardenia og dufter som en hel parfumefabrik. Albus Plenus Odoratus er helt klart blevet min favorit!

11 kommentarer:

  1. Nogle gange kan det godt svare sig, at have lidt tålmodighed.. Uha jeg ved, at det kan være svært, hvis man ikke kan lide det man ser :-)

    Ha' en dejlig dag.

    SvarSlet
  2. Hvor er den smuk... er staks føjet til min ønskeliste! Kan næsten dufte den gennem skærmen.. God weekend

    SvarSlet
  3. Det var da godt, at du ikke gik så vidt til at grave dem væk.

    SvarSlet
  4. Og ønskelisten vokser og vokser :-D Der er vist nogle løg-forhandlere som bliver rigtigt glade for os til efteråret :-D
    Den er virkelig smuk, og jeg kan forestille mig duften.
    Måske man skulle gå ud og finde ud af hvor den skal stå med det samme, så man er lidt på forkant :-)
    God weekend.

    SvarSlet
  5. Meget smuk blomst, at der er god duft i den, gør den kun endnu bedre :-)

    SvarSlet
  6. Hej Nette.
    Ja her er narcisserne væk for længst...Den er godt nok smuk den dér.
    Nyd din weekend.
    Kh Lone

    SvarSlet
  7. Nette, Nette Nette, Nette.......du er g-e-n-i-a-l!!! Det er rygtes på Blogsbjerg, at du har fundet en løsning på kommentar-problemet - og jeg skulle jo flux prøve det med fluebenet:o) DET VIRKER:o) Pyh ha, det var godt, jeg alligevel ikke smed min computer ud af tagvinduet, som jeg var tæt på iaftes, da jeg havde skrevet en lang kommentar til dig, og jeg ikke kunne "komme af med den"!! Du er en skat af format.

    Sikke nogle fristelser, du lokker mit bløde blomsterhjerte med:o) Du er jo ikke et hak bedre end Claus:o) !!! Men bliv endelig ved:o) I LOVE IT! Den last vil jeg ikke undvære.

    Fra nu af vil jeg til at kalde dig for RIO-NETTE:o) Håber sandelig ikke dine blomster kom noget til, søde Rio-nette??!:o) Ja, for de DE skulle jo nødig slå sig, ikke?:o)

    Av av av av....ikke slå, Rionette:o)!!!!!!!!!!!

    For at være lidt seriøs ( bare lidt! ) så har jeg et godt råd til dig: VÆK MED GRÆSPLÆNEN, NETTE:o) Med den dejlige og smittende blomsterglæde, du udviser, så er jeg sikker på, at du ikke vil fortryde det et sekund. Du er jo total blomsterskruk ligesom undertegnede:o)

    De kærligste weekend hilsner og taknemmelige tanker

    SvarSlet
  8. Ajj, hvor er den smuk. Jeg skriver den på indkøbslisten.

    God weekend.

    Mange hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  9. Rio-Nette, Næ nu må jeg bede om mine himmelblå :-)

    @ Alle jer der overvejer at købe pinseliljen: Gør jer selv en tjeneste og gør det. I vil ikke fortryde det. Den er smuk og dufter flere meter væk.

    Mht. græs. Altså. Jeg har allerede indlemmet en del, som nok ikke kan ses på billederne endnu. Bl.a. til det nye påskeæg-bed, og jeg har også udvidet bedet omkring vandhullet. Desværre kan jeg ikke lave bed nederst i haven. Faktisk har jeg STORE problemer på næsten alle sider, da mine havenaboer har gigantiske skvalderkåls marker! Da jeg i 2009 hidkaldte en havearkitekt (ja, man tror det er løgn med så lille en have, og endnu værre: jeg har ikke brugt mange af hendes forslag), foreslog hun, at jeg sørgede for græs op til skel alle steder i mindst 40-50 cm, så jeg kunne slå græsset med skvalder. Når jeg har arbejdet mig igennem ukrudtet snart, har jeg til hensigt at plante vækster som kulsukker og visse storkenæb, som kan klare noget af skvalderen.

    Jeg er glad for, at jeg har kunne hjælpe lidt med IT udfordringerne :-)

    SvarSlet
  10. Hvor er den skøn!

    Takker for hjælpen med fluebenet - det havde jeg ikke regnet ud.

    Hjerteligst

    SvarSlet
  11. Åh hvor er den dog sød, den må jeg også eje, hvis jeg ellers når at købe den før den bliver udsolgt:O)
    Annette

    SvarSlet

Du er altid velkommen til at lægge en kommentar!