Haven

Haven
En lille have på 200 m2

lørdag den 16. juni 2018

Casa Rosen - en rigtig kolonihave

Linda fra Casa Rosen var så venlig og gæstfri at invitere til åben have for bloggere. Selvom Lindas kolonihave ligger i Slagelse, var det hovedsagligt jyder og fynboere, der lagde vejen forbi denne søde have. Vi var vist kun et par stykker fra Sjælland.

Haven var større end jeg havde forestillet mig, men det skyldtes bl.a., at Linda havde erhvervet haven ved siden af, og havde slået to koloni matrikler sammen, så der nu var 4-500 m2. Dvs. at der også var flere små bygninger med knopskydninger, Lindas oprindelige orangeri samt et gammeldags drivhus, som den tidligere nabo havde sat op. Samt selvfølgelig et ekstra lille hus, hvor vi alle kunne bænkes omkring bordet.


Lindas oprindelige orangeri med rosenbuer

Alma, det kære kræ, havde sovepladser alle vegne. Her har hun valgt at flade ud i orangeriet. I det hele taget var Alma en ufattelig rolig hund med et stort sovehjerte.

Linda havde mange cottage planter, som gør sig godt i en kolonihave. Heldigvis for hende er der ikke dræbersnegle, så der var riddersporer og dahlia uden billet huller.



Der var en flot opstammet Claus Dalby rose. 


Der var pyntet op med roser i baljen, og Ullas mand, Malcolm, fra Frk. Anemone fixede et eller andet ved springvandet, som heldigvis var det eneste vand vi fik i haven. 
Der var lovet regnvejr, men det kom først senere.


Det er sådanne små indslag, der gør en kolonihave hyggelig, synes jeg.




Linda havde flere steder lavet stier med en blanding af beton og brosten lagt i et rigtigt fint mønster.


Snakken gik lystigt. Ikke mindst omkring kaffebordet. Jeg fik da også et par ideer med hjem, som er skrevet op, så jeg ikke glemmer dem. Det var et rigtigt fin arrangement Linda havde stablet på benene, selvom hun havde travlt med både alm. liv og sit haveliv. 

16 kommentarer:

  1. Jeg er enig :-) Det var en virkelig hyggelig dag i Lindas meget hyggelige kolonihave. Når jeg ser dine og andres gode billeder, bliver jeg lidt træt over mig selv, at jeg ikke får fanget nogle af alle de skønne stilleben og fantastiske views som der er i haven. F.eks. dit øverste billede af den nye indgang og ikke mindst det af lille søde Alma.
    Tak for igår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lisbeth, jeg plejer selv at glemme at tage billeder, når jeg besøger en have. Jeg er som regel så optaget af at suge det hele til mig, at jeg glemmer alt om at tage billeder. Faktisk - er jeg af den opfattelse, at vi som regel er så optagede af at se livet og omgivelserne gennem en linse, at vi glemmer at være 100 % til stede. Men det er måske bare mig. Så glæd dig over at kunne se haven for dit indre blik ;)

      Og selv tak for i går. Og forgårs.

      Slet
  2. Det var dejligt at se dig igen, længe siden :) Dejlige billeder af Lindas rosenparadis, du har fanget stemningen rigtigt fint.
    Tak for linket :)

    SvarSlet
  3. Kære Nette.
    Hvor var det hyggeligt at møde dig. Er rigtig glad for, at du besluttede sig for at komme. Skønne billeder du fik taget af haven.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Heike. Det er altid sjovt at få sat ansigt på folk bag skriveriet.

      Slet
  4. Hej Nette
    Hvor var det godt du tog en hurtig beslutning og smuttede en tur til Slagelse, det er både sovetrynen Alma og jeg glade for. Som jeg fortalte dig så har du helt fra første gang jeg fandt din blog været min store inspirationskilde og jeg har lært meget fra dig (uden du ved det) om hvad der kan være i en lille have. Så det var en stor fornøjelse at møde dig "live" Jeg håber du har lyst til at komme og se haven og nusse Almamusen en anden gang.
    Det er skønne billeder du har fået taget og det er altså sjov at se haven gennem en anden linse end sin egen.
    Jeg glemte helt at få taget billeder af jer alle sammen, men som du er inde på så er det med at nyde stemningen og gæsterne. Jeg har det alt sammen i min hukommelse og jeg nød at alle i bloggere havde lyst til at besøge min have på 500 m2.

    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkeligt pænt af dig at åbne havelågen. Det var let at se, at du havde lagt en del arbejde i det. Tak!

      Slet
  5. Det var hyggeligt at træffe dig, og sikke et fint indlæg med gode billeder:)

    SvarSlet
  6. I love this summer house and beautiful garden!
    Lovely roses too!

    Have a wonderful day!
    Susanna

    SvarSlet
  7. You have such a beautiful garden and greenhouse! I love looking at greenhouses, I think they are so amazing and a stunning addition to any backyard. Thanks for the share, keep up the posts.
    World of Animals

    SvarSlet
  8. Linda har en skøn kolonihave. Jeg glæder mig til næste gang jeg ser den, der er altid sket så meget siden jeg sidst så den.

    SvarSlet

Du er altid velkommen til at lægge en kommentar!