Haven

Haven
En lille have på 200 m2

torsdag den 24. november 2011

Back-up!

Her skulle have været en mængde billeder fra Tante Grøns vidunderlige have, nu da den ikke er så hemmelig mere. Claus Dalby har i sin nye bog Hemmelige haver taget billeder og skrevet om denne dejlige have og dens ejere. Jeg var så heldig at besøge haven i sommeren 2011.

MEN. MEN. MEN. I søndags rejste jeg mig hurtigt op fra skrivebordet. Mit ene ben sad fast i ledningen og BUM røg computeren på gulvet og min harddisk afgik ved døden!

Og hvornår havde jeg så sidst taget back-up?

ALT for lang tid siden. Jeg har mistet en masse data. Noget kunne genskabes, men ak o ve. Meget er væk. Jeg har oven i købet købt mig til ekstern back-up, men ikke benyttet det i flere måneder.

Derfor: Husk at tage back-up jævnligt!

12 kommentarer:

  1. For fanden da Nette :).
    Det er nok noget de fleste glemmer - incl. mig selv. Vil prøve at huske det nu - æhhhhh hvordan er det nu lige man gør? Det må jeg finde ud af.

    Hvis du har mistet billederne fra Tante Grøns have, kan jeg sende dig ALLE mine, hvis du ønsker det.

    Du gav mig i øvrigt lige en idé til et indlæg :) Jeg har jo nærmest en milliard billeder fra den sødeste tante jeg kender.

    SvarSlet
  2. Ej for pokker Nette-ting .... Hvor er det underligt, jeg har lige lavet et indlæg om den skønne Tantes have og så læser jeg dette hos dig. Håber du kan "varme dig lidt" på mine billeder.
    Knus Lone

    SvarSlet
  3. Øv hvor er det kedeligt for dig og især for os, der gerne ville se og læse om den have. Jeg må nemlig ikke købe bogen..........kun ønske til jul. Og ih hvor er der længe til. Tak for rådet. Det har jeg ikke gjort i meget meget lang tid. Fluks igang. Vil nødigt miste mine ting. Sikken en masse gode ting, man kan læse her i blogland :):)

    SvarSlet
  4. Åh hvor er det dog ærgerligt for dig. Ja, vi skal huske den der back-up, men det sker vist for sjældent hos mig også.

    Jeg har netop set Lones indlæg med masser af billeder, ærgerligt at du ikke kan bidrage, det er jo altid sjovt at se fra flere "vinkler".

    Ulla

    SvarSlet
  5. NEJ! NEJ! NEJ! Det må bare ikke ske!!!! Og åhhh... hvor skal jeg ha' styr på noget back-up, - og det er ikke første gang jeg siger det!!

    Håber du får genskabt computeren og at benet slap med forskrækkelsen!!

    Herligt med Tante Grøn billeder iøvrigt, mon ikke vi alle nu kaster os ud i opgaven - jeg gør ihvertfald!! Hvis jeg finder et foto i mit arkiv hvor du er på, så skal jeg nok sende det til dig...!!! ;o)))))

    SvarSlet
  6. Åh nej.........
    En ting er at computeren er kaput, men at indholdet også er det, er da næsten ikke til at bære - SNØFT!!

    Min mand er heldigvis god til at få brændt vores billeder løbende :-)

    Jeg har en masse slægtsforskning liggende på min pc (flere års arbejde, med oplysninger om næsten 6000 personer i min slægt). Jeg ville stortude hvis det forsvandt (selvom det selvfølgelig ikke ville hjælpe).
    En´gang troede jeg, at jeg havde mistet alt, hvad jeg så heldigvis ikke havde. Det lærte mig, at det ikke kun skulle være på min pc. Nu har jeg det både på USB nøglen, og på min mands pc, så håber jeg er garderet ;-)

    SvarSlet
  7. Åh din stakkel :-(
    Det er noget af det værste som kan ske.
    Jeg lavede fluks lige en hurtig backup af mine have-billeder fra i år, da jeg så din overskrift.
    Jeg har en pop-up i Outlook som husker mig på at gøre det ca. hveranden måned. Måske en idé. Jeg backer kun det vigtigste op hver gang, men det er jo også det man vil være mest ked af at miste.

    SvarSlet
  8. Hvor er det ærgeligt Nette, men er det ikke altid sådan at man liiige skal ha et rap over næsen før man lærer det?
    Heldigvis har vi løbende backup på alt her i vores teknikerfamilie.
    Jeg håber at vi sammen kan besøge Tante Grøn til næste år og så vil du få nye billeder i kassen og jeg håber også at du har reddet billeder fra din egen dejlige have:)

    SvarSlet
  9. Aj aj aj... huff, du ha rmin største medlidenhet:) Vi har back up her, men er nok helle rikke flink til å oppdatere ofte nok... skjerpings..

    SvarSlet
  10. NEJ Nette det er bare løgn!!!
    Jeg er sikker på at du havde glædet dig til at afsløre dine billeder fra Tante G. have. Jeg ved jo desværre hvordan det er:( det der med at miste sine billeder. Øv brand ærgerligt!
    K. Gro

    SvarSlet
  11. Kære Nette...

    åh gid det var løwn!!! Kan kun alt for godt sætte mig ind i, hvor frustrerende og gudsjammerligt det må ha` været for dig. Billeder har så stor affektionsværdi for een.

    NU er du simpelthen nødt til at komme på havebesøg igen, så du kan få taget nye billeder. Så intet er så skidt at det ikke er godt for noget. Men æv er det alligevel.

    Hav en dejlig december og helst en stressfri een af slagsen.

    De kærligste hilsner og tanker

    SvarSlet
  12. Øv øv øv hvor surt, men så er der jo en anledning til endnu et besøg hos Tanten. Du minder mig lige om, hvad jeg skal bruge aften på. Tak for det Nette :-)

    SvarSlet

Du er altid velkommen til at lægge en kommentar!