Haven

Haven
En lille have på 200 m2

mandag den 31. december 2012

Godt Nytår!


Alle ude i Blogland ønskes et rigtigt godt nytår
 
I forgårs fyldte bloggen her 2 år. Jeg startede bloggen for at lave en slags online dagbog til mig selv og havde ingen anelse om, hvad bloggen ville komme til at betyde i form af nye bekendtskaber med andre dejlige havetossede mennesker. Jeg har bl.a. været på havefart med de sødeste, sjoveste havemennesker, set de dejligste haver i Kongeriget og i det hele taget fået inspiration fra flere kilder. Ingen nævnt ingen glemt. I ved, hvem I er.
 
Inden jeg satte mig til tastaturet i dag, kiggede jeg billeder igennem fra 2009, hvor min haveinteresse blev vagt (tak Claus Dalby), og indrømmer blankt, at selvom min lille have ikke helt er, som jeg drømmer om - endnu - er det ikke til at tro,  at det er den samme have.
Jeg satser helt vildt på, at haven bliver endnu smukke i 2013.
 
Lidt billeder fra 2012:

  



23 kommentarer:

  1. Hej Nette
    Rigtig godt nytår til dig og dine.
    Dejlige billeder her på en lidt trist sidste dag i året.
    De bedste nytårshilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Kære Nette
    Rigtig godt nytår og tak for dejlige oplevelser i året der gik. Jeg tvivler ikke et sekund på at din have bliver endnu dejligere næste år, men de billeder du viser her på bloggen vidner om hvor skøn og stemningsfuld den allerede er.
    I dag har min slidte nakke overrasket mig med en svimmelhed som hvis jeg blev centrifugeret og jeg kan kun sidde ret op og ned med halskrave på - men jeg kan drømme om de haveoplevelser der er i vente i det nye år - jeg glæder mig:)

    SvarSlet
  3. Rigtig godt nytår :-)
    En have bliver skønnere og skønnere for hvert år der går, når der bliver brugt lidt energi i den, men din have ser allerede nu særdeles dejlig ud :-)

    SvarSlet
  4. Jeg ønsker dig og din familie et godt og lykkebringende nytår.
    Tak for de skønne billeder fra din smukke have.

    SvarSlet
  5. Kære Nette.
    Åhhhh dejlige blomsterige billeder fra dit lille paradis.
    1000 tak for året der gik og jeg glæder mig til mange flere oplevelser i dit herlige selskab.
    Et godt og lykkebringende nytår til dig og din lille familie.
    Knus Lone

    SvarSlet
  6. Skønne fotos...og jamen der skal jo altid være plads til nye drømme, planer og udfordringer:0)

    Dejligt nytår til dig og dine. Og så har jeg altså noteret i haveafdelingen af min hjerne, at jeg til sommer skal forbi din have og se roser;0)

    Mange hilsner og fortryllende aften fra
    Katinka

    SvarSlet
  7. Hej Nette.Det er da nogle helt fortryllende billeder du viser fra din lille have.Glæder mig til ar se mere i det nye haveår.Rigtigt godt nytår Knus Jette

    SvarSlet
  8. Sikke en hyggelig have både i dagslys og aftendo.Man skulle ikke tro at den kan blive smukkere.Rigtig godt nytår!

    SvarSlet
  9. Kære Nette
    Tak for den helt igennem vidunderlige billedkavalkade, det var virkelig en nytårsgave, som satte længslerne igang.

    Tak for det gamle år og det "nye bekendtskab" og rigtigt godt nytår!

    SvarSlet
  10. Kære Nette,
    Også et rigtig godt nytår til dig. Jeg glæder mig til at gense din have den 15. juni, og håber på et blomsterrigt rosenflor. Det bliver også skønt med vores næste havetour - glæder mig :)

    SvarSlet
  11. Hej Nette. Sikke nogle gode billeder du viser frem. Rigtig godt nytår til dig.

    SvarSlet
  12. Måske endnu ikke som du ønsker haven, men jeg synes nu, at den ser ret så skøn ud :-)

    Du ønskes et godt og blomstrende nyt(have)år :)

    SvarSlet
  13. Skønne billeder fra året der gik i din have. Et nyt og spændende haveår venter derude og det bliver SÅ skønt at komme ud i egen have og rundt i havelandet.
    Hyggehejsa og haveknus fra mig :)

    SvarSlet
  14. hej Nette, ja vi kan næsten ikke vente til det bliver forår igen og vi kan komme ud og ordne og rode og tilplante og nyde en fantastisk sommmer - for det bliver det vel i år... Rigtigt godt nytår til dig og tak for de skønne billeder.

    Ulla

    SvarSlet
  15. Også godt nytår til dig!
    Har netop meldt mig som fast læser. Jeg synes, din blog ser fin ud, med mange gode fotos. Jeg gløder mig til at følge med fremover

    SvarSlet
  16. Godt nytår til dig også.
    Man bliver nok aldrig tilfreds med sin have, men din ser virkelig dejlig ud, et sted man får lyst til at slå sig ned og bare suge til sig.
    Tak for inspirationen, jeg glæder mig til at følge dig via bloggen også i 2013.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  17. Hej Nette.

    Sikken en fin blog du har, jeg er VILD med din have..det er lige sådan en jeg drømmer om at skabe.
    Skønt at se at det kan lade sig gøre at få en lille have til at ligne en million,
    du kan godt regne med mig fra nu af som fast læser af din blog. Lige nu har jeg suget til mig af dine tulipanbilleder. Nu hvor frosten er gået af jorden har jeg ca 600 løg der skal i ( købt i bilka for en slik )så der er dømt ømme knæ.
    Kan du sige mig om der findes en nem måde at komme løg i jorden på ? Jeg ligger og kravler rund og graver små huller ;-).
    Mange havehilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, tak! Det er godtnok lidt sent du er ude, kunne være spændende at få kendskab til, hvordan DET projekt går. Har brugt lidt tid her i juleferien på at gense Haven i Hune. Anne Just kastede løg ud, hentede kommunejord og lagde 10 cm oven på!

      Slet
    2. Hun var smart Anne Just, jeg har selv overvejet noget af det samme.
      Nå men det blev ikke i dag, jeg kom i haven. Det var simpelthen for koldt.
      Hvor ligger din have henne, jeg kan jo læse mig til at du har haveåbent? eller det kun for indviterede ?
      Jeg kunne nemlig mægtigt godt tænke mig at besøge jer :-)

      Slet
  18. Haveåbent? Næ-nej. Det er min lille plet ikke helt parat til :0) Endnu. Det er kun for særligt inviterede. Når det er sagt, kan vi da tale om det. Jeg har selv mødt en utrolig gæstfrihed, så det er vel passende, at jeg giver noget den anden vej. Min lille skønhedsplet ligger lidt nord for hovedstaden. Afhængigt af vejrets luner, er sidste halvdel af juni nok det bedste tidspunkt.

    SvarSlet
  19. Tak for kikket en perle du har ;-).Da jeg kan se du er vild med Anne Just metode at lave have på så har jeg oprettet en FB side som hedder Haven i Hune hvis du skulle have lyst at se derpå.
    Fortsat god havelyst.

    SvarSlet
  20. Så fandt jeg allivel din kommentar. Smil, de have er så skøn. Måske kan vi finde ud af noget midt på sommeren, hvis du altså føler for det.
    Sikken nogen billeder. Det er en rigtig god ide med rionet, den kan jeg godt bruge da jeg gerne vil lave rum i min lille have.

    Super dejlig dag til dig.
    Linda

    SvarSlet

Du er altid velkommen til at lægge en kommentar!