Haven

Haven
En lille have på 200 m2

lørdag den 8. oktober 2011

Skal - skal ikke


Mon ikke næste sæsons planlægning allerede er godt i gang i lænestole og sofaer rundt omkring? Jeg har gået og tænkt lidt over, om jeg også næste år skulle have klokkeranker i min lille have, selvom de skam var en succes i år. Begrænsningens kunst er svær, når man ikke har så mange m2. Men så faldt jeg over dette billede, som jeg nappede en regnvejrsdag i juli. Når klokkerne på den lilla/blå klokkeranke lige er sprunget ud, har de en særdeles yndig farve. Så tror nok at jeg bliver nødt til at have blå ranker også næste år.

16 kommentarer:

  1. Ja, man kan kun falde pladask for de smukke klokkeranker. Jeg tror også jeg bliver nødt til at have dem næste år. Læs lige mit svar til dig på mit indlæg om kæmpeverbena.

    SvarSlet
  2. Jeg forstår godt dine overvejelser, men du havde simpelthen flair for klokkeranker (og cleome og og og.....)
    Min røde er stadig ikke i blomst og jeg prøver ikke næste år.

    SvarSlet
  3. Med det billede, så må du da finde plads igen næste år...Og jeg er hermed også nødt til at forsøge igen. Med lidt mere held, håber jeg...

    SvarSlet
  4. Hej Nette
    Selvfølgelig skal du også have en klokkeranke næste år. Så meget fylder den da heller ikke og smuk er den. Ja, det kan snart blive tid til drømmene om næste års have.
    Kh. Jørn

    SvarSlet
  5. Hmmm... interessant læsning! Jeg er lige kommet ind fra haven efter at have "nakket" mine klokkeranker - nu blev det simpelthen for "grov"!!
    Næste år skal dens naboer ihvertfald vælges med omhu, hvis den overhovedet får lov til at få naboer... :o)

    SvarSlet
  6. Å ja klokkeranke er en en må ha plante:) jeg er kjempeforøyd med min i år, den har blomstret enormt masse:) Jeg ønsker deg en god helg:) klem

    SvarSlet
  7. Lige den farve der er på billedet er yndiger end noget andet :-D
    Så hop du bare på den igen !

    SvarSlet
  8. Hej. Ja den rosa farve før end de bliver lilla er næsten som at have en rokoko blomst i sin have meget yndig og sart. Jeg vil da også have dem næste år, men vil måske prøve den hvide variant. Du skulle nok kunne få plads i højden til dem. Smuk blog med fine billeder du har.

    SvarSlet
  9. Jeg har skam allerede købt frø af den blå klokkeranke til næste år - faldt over dem på en stand med tulipanløg og blomsterfrø i Amsterdams lufthavn på vej hjem fra Frankrig sidste weekend... !!

    Kan godt forstå dine overvejelser, men jeg er sikker på at du kommer til at savne dem, hvis ikke du tager dem med til næste år...

    SvarSlet
  10. smuk smuk farve Nette......den passer jo perfekt i dit rosa paradis.....så jo den skal bestemt på frølisten næste år igen ;o)

    Spændt på om jeg er heldig at få kommentar igennem denne gang ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  11. De er smukke... jeg ved ikke lige, hvor jeg skal gøre af dem endnu, så jeg behersker mig. Men nyder gerne billederne af andres!!!

    SvarSlet
  12. Ja bym też nie zrezygnowała z tak pięknego kwiatka, mimo iż mały ogródek. Pozdrawiam

    SvarSlet
  13. De är verkligen jättefina!
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  14. Kære Nette,

    SKAL!:o) Jeg vil helt sikkert så klokkeranker til næste år igen, men da bliver det den cremehvide udgaves tur. Dens voldsomme vækst er også kommet noget bag på mig, men med tiden bliver vi vel næsten de rene klokkeranke-eksperter:o)

    En anden must næste år er Rosenslynger ("Black man`s willy"). Jeg prøvede dem for første gang iår, og dem er jeg endnu mere vild med. De er SÅ yndige, lette og graciøse.

    Hav en skøn uge, og jeg nyder at kunne være med i kommentatorboksen hos dig igen:o)

    Knus fra mig til dig

    SvarSlet
  15. Jamen klart du skal have klokkeranker igen til næste år. Bare det billede du har lagt ud, fortæller dig da, at det blir' du nødt til!
    Jeg havde/har stor succes med mine klokkeranker i år. En af de blå invaderede et æbletræ og slyngede sig om æblerne på den skønneste måde. Har stadig mange hvide, blomstrende i skrivende stund. Er totalt forelsket i den fine blomster. Plukker dem til buketter og jo mere jeg plukker, jo mere skyder de, synes jeg!
    Så hos mig er de et must til næste år!!

    SvarSlet

Du er altid velkommen til at lægge en kommentar!