Haven

Haven
En lille have på 200 m2

søndag den 4. oktober 2015

Pragtfuldt vejr og stadigt lyserøde blomster

Vejret har været fantastisk i dag, og det lune efterårsvejr holder havens vækster kørende, så jeg kan glæde mig over blomsterne. Her er et par snapshots fra dagen:
Den nye Austinrose Olivia er meget anbefalelsesværdig.
Den har stået i krukke, siden jeg købte den i Bilka i det tidlige forår. Ikke en plet på løvet og blomsterne er - det må man indrømme - ikke til at stå for.
Fuchsia Walz Jubelteen
Fuchisiaer er enten utroligt grimme eller utroligt dejlige. Det afhænger helt af sorten. 
Jeg ville gerne kunne overvintre den, men os uden opvarmede glashuse er beklageligvis 
mere på den end med på den om vinteren.
James Galway blomstrer også igen. 
Den er også fra i år, står i krukke og har sendt lange skud op i luften.
Dette vejr må gerne fortsætte i lang tid, for jeg har 99999999 ting jeg skal nå, inden vinteren sætter punktum for sæsonen. Der skal klippes og deles, lægges masser af løg og, og, og, og.........


18 kommentarer:

  1. Smukke roser og fuchsia! Ja, efteråret er en travl tid i haven, og jeg kan godt blive lidt bekymret for, at jeg ikke kan nå det hele!

    SvarSlet
  2. Det er da så en af de utrolig dejlige fuchia'er du viser, ja roserne er også sprøde og lækre - og så her i oktober!
    Hilsen Pia

    SvarSlet
  3. Så vackra, både rosor och fuchsia.
    Ha en fin söndag!
    Marika

    SvarSlet
  4. Hej Nette.Ja !!! er det ikke utroligt at vi stadig har smukke blomster i vores haver her i oktober.
    Er normal ikke til fuchsia...............men din er da bare skøn.
    Og dejligt med roser uden kedeligt løv.
    Jeg har sendt dig en mail ang. Hampton...............håber du kan bruge mine oplysninger.
    Rigtig god søndag i haven knus Jette

    SvarSlet
  5. Tiden den løber godt nok hurtigt lige i øjeblikket og det gælder bare om at nyde hver en solskinstime i haven hvis man kan.
    Skønne Olivia er da noget så bedårende. Den er kommet på ønskelisten. Nu vil Alma og jeg suse i haven og håbe på at solen også titter frem i dag.
    Rigtig dejlig Søndag til dig :o)

    SvarSlet
  6. Wow, hvor har du stadig mange smukke ting i blomst. Jeg glæder mig til, at mine roser får en størrelse, så man kan tale om et flor. Fantastisk. James Galway kender jeg ikke. Det må jeg råde bod på. Tak for smukke billeder.

    SvarSlet
  7. Ja, lige nu er der travlhed derude og der er meget der skal gøres. Vi må X'e alt hvad X'es kan for at vejret holder så længe som muligt. Så er der også det kortere tid, hvor ting skal vinteropbevares.... ;o)
    Jeg brugte desværre en uge i det bedste havevejr, til at lege patient på sofaen. Spild af liv, når nu haven står derude og råber af en... ;o)

    SvarSlet
  8. Din have er alltid så vakker. Fantastiske roser. Olivia er helt ny for mig. James Galway har jeg sett i min venindes have. Den er bare helt speciell.

    SvarSlet
  9. Den skønne Olivia - dejligt at du lige viste den igen. Ja, det var et herligt vejr i weekenden, men det har da virkelig ændret sig siden !

    God weekend. Ulla

    SvarSlet
  10. ser ud til Nette du stadig kan klemme løg og meget andet ned, det er da fantastisk på den årstid..
    god jul.

    SvarSlet
  11. Hej Søde Nette, Alma og jeg sender dig lige nogle forårstanker. Vi savner dine søde kommentarer og dine skønne indlæg..kommer du ikke snart tilbage igen.
    Ups. Jeg må jo hellere fortælle dig hvis ikke du har set det at Casa Asti, blog har fået nyt navn og nu hedder Casa Rosen. Den har også fået ny blogadresse. http://casarosen.blogspot.dk
    Kærlig hilsen fra Linda og Alma

    SvarSlet
  12. Hej
    tror vi er mange der savner dine billeder og kommentarer fra din skønne have. Håber der snart dukker noget op;-)

    SvarSlet
  13. Tusind tak for søde kommentarer! Lige nu knokler jeg som en gal for at følge med i haven. Der skal nok snart komme indlæg og billeder.

    SvarSlet
  14. Hej Nette.
    Læg lige mærke til at vi lige pludselig er mange der mangler dig :-) Jeg har nævnt din smukke have på min blog ifbm CDs bog om romantiske haver.
    Venligst
    Henrik, der også knokler som en gal for at følge med i kampen mod mælkebøtter inden de kaster frø.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Henrik, jeg vender snart tilbage. Knokler som et bæst i haven i min meget sparsomme fritid, og når ikke så meget andet disse dage.

      Slet
  15. Hej Nette,
    Jeg er helt ny i haven, men i min søgen efter en pæon (Myrtle Gentry), kom jeg ind på din fine side. Det første billede i det her indlæg er jeg helt vild med, har du mulighed for at fortælle mig, hvilken blomst, der står bag rosen? Er det brudeslør?
    Mvh Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Louise, planten bag rosa Olivia er en lyserød brudeslør, som jeg har i krukke. Det klarer den fint.

      Slet

Du er altid velkommen til at lægge en kommentar!